lördag 17 januari 2009

Partyparty

Jaha då har man varit i väg på avslutning/kickoff. Hade kunnat stanna mycke längre jag.
Vi varum iett glatt jäng så gav ouss av sist av oller, uppter bockan inno stjafförn kam etter ouss. I sagd att wir ullum djär um et i sommor, då beller vi partaja tast vi somner i aingbuder eld under snåd immiln. Jaja, ig staver sås ig djär, uvudsaken ir förtåir wen ig ser eld skriever. Eller wen seg du M?
I morgu så blir e tårt kalas jän iema, ig al försötsja å legg in ien bild i morgu å tårta.

Sjåums ien eller dag. Gunatt

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag förstod då ialllafall, och stavningen har jag ingen aning om. Det är kul att min älvdalska sitter i skallen fast jag hör det så sällan nu för tiden och själv inte kan prata. Men jag har ju växt upp med att höra älvdalska varje lördag och varje lov.

Kanelbullen sa...

Du är så duktig så.

Kram!

Anonym sa...

Jag förstog allt du skrev. Stava på älvdalska kan jag inget om.
ha en fin dag!