torsdag 1 januari 2009

Bestämd

Jag har bestämt mig att jag ska ha ett nyårslöfte i år.
Jag har inte haft ett sånt på många många år, inte sen jag var ung å dum!
Så jag lovar att jag inte ska vidarebefodra alla dessa sms som det står än de ena å än det andra i att tex att skickar du inte det här vidare så blir de så dåligt eller skicka de här till alla du tycker om å även tillbaka till mig. Blaha!
Är så innerligt trött på sånt, för vem tjänar pengar på andras rädsla/dumhet att om inte jag skickar de här så....!? Jo, dessa stora mobilkortsföretag! Å blir vi nå lyckligare för det!? Nä, inte alls.
Gör nåt nyttigt med pengarna istället, gå/åk å hälsa på den vännen istället för att skicka ett sms med trams på eller ännu hellre sätt in pengarna på ett 90-konto istället så går det till nån som verkligen behöver!
Jag utmanar dig som läser det här att göra samma sak!
Nytt år nytt liv!

På återseende

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Skickar aldrig vidare sånna. Jo, ibland men bara då till den jag fått det ifrån.

Ha en bra fortsättning!

Kramen!

nisse sa...

Jag håller med dig jag!

Malin sa...

Det var mitt nyårslöfte förra året och det har jag hållit. Förutom några få. Jag har skickat tillbaka till den som skickat eftersom det ofta står nåt om "Se hur många du får tillbaka" Men inte till någon annan.