torsdag 20 november 2008

Dagens stjärna

Idag är det jag som är stjärnan! Skyndade mig som vanligt till jobbet för jag börjar ju halv åtta på morgonen. När jag kommer till dörren så kommer hon som brukar baka istället för mig å undrar vad jag gör där så tidigt. Jag ska väl baka, säger jag. Jamen, vad ska jag göra då då? säger hon. Varvid jag tar upp min almanacka å ser att jag inte börjar förän klockan nio. Ja, vad gör man!? Det var väl bara att gå hem en sväng det, så nu har jag hunnit sätta på en tvättmaskin, en diskmaskin och bäddat rent i minis säng. Ska nog ta en repa med dammtrasan också innan jag går ner igen, å tar en fika innan jag börjar.

På återseende

2 kommentarer:

Anonym sa...

Se det från den positiva sidan du fick ju mycket gjort när du var hem
Ha en fortsatt bra dag Jag kommer på em. kram

Anonym sa...

Välkommen i klubben!Skrattar! Så där virrig är jag för jämnan. Fast jag skriver upp allt så kan jag missa likt förbaskat. Kylskåpsdörren är full av kom-ihåg-lappar.
Kram kram