lördag 13 september 2008

Klart kalasat

Äntligen hemma från det andra kalaset. Mysigt kalas blev det, vi fick "pockas" tror jag det hette. Friterade kryddade grönsaker, potatis, lök och bladspenat. Måste göra det någon gång det är så kryddigt och gott.
Jag hoppas födelsedagsbarnet blev nöjd med presenterna.
Av oss fick han en klocka å strumpor med svenska flaggan på. Hihi.
Av svärmor å gänget fick han byxa, tröja och lotter.
I morgon får jag vara ledig igen, det är såå underbart. Kanske tar jag å städar mitt kaotiska skafferi. Det är inget som är på rätt plats så att säga (flingorna står utanför), gillar inte alls skafferiet för det är en korg med många (små) hyllor i som hänger på skafferidörren. Helt värdelöst tycker jag, tar bara plats av själva skafferiet. Mitt dröm skafferi kan man gå in i som på den gamla goda tiden. Såna här walking closets kan slänga sig i väggen för vad är det i jämförelse med en walking skafferi. Så det så.

På återseende

3 kommentarer:

Malin sa...

Ja, jag håller med dig. Jag vill också ha ett walk in skafferi!

Anonym sa...

Så rätt, så rätt! walking skafferi ska det va. Jag har inte heller det, men skulle gärna vilja ha.

Sköt om dig och ha en skön dag!

lantispojken sa...

du har ett skafferi iaf;)