lördag 25 oktober 2008

Fingrar

Tänk vad mycke jag har lust att skriva om men mina fingrar orkar inte skriva ner allt som huvudet tänker. Det är orättvisor, hur tex föräldrar behandlar (gör skillnad) på sina barn eller är rent elaka mot barnen för att dom inte orkar med.
Gnälliga kunder är ett kapitel för sig, det finns dom som verkligen letar fel. Går in i det med liv å lust, så att säga.
Hade en kund som kom å frågade om vi inte hade mer babyspenat Jag -Jo, det brukar vi men det verkar vara slut just nu. Kunden -Å jag som ska ha sånt! Många förpackningar. Jag -Vi får hem nytt i morgon, så då finns det. Ska jag lägga undan åt dig? Kund -Fast jag behöver inget förän om två veckor. Jag -Då kan vi beställa hem till dig så att det finns ny spenat till den dagen du vill ha. Kund -Nej, det var inte så noga. Jag -Du får återkomma om du ångrar dig.
Va ska man säga!? Det är bara att le å se glad ut vad dom än säger.
Några dagar senare när kunden var in och handlade så kom kunden å frågade vad en påse 500gr morötter kostade för det fanns då INGET pris på dom. Jag hjälpte kunden å läsa på dom TYDLIGA prisskyltarna vad det kostade. Sen skulle kunden inte ha några ändå, för kunden hade ju redan två kilo morötter hemma som kunden köpt tidigare i veckan.
Dubbel suck!!! men med stort leende!
Jag har mycket mer som jag hade velat skriva men vi tar det en annan dag. Nu ska jag mysa ner mig med en bok, Tara Flynn någonting heter den. Jättebra.

På återseende

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du vi kan ju skriva en eller två böcker om dryga ting;)/// lilla jag