torsdag 26 mars 2009

Vila?

Vilken dag! Hade klockvarvet runt på jobbet idag från 7.30 (kom 7.15) till 19.12, hade tänkt mig en lugn kväll efter de men inte då.
När jag kommer hem så är det full fart på barnbarnet som plastmorfar är barnvakt åt.
Efter att mamman har varit hit å hämtat busfröet så ska jag se på antikrundan men kommer på mitt i programmet att räkningarna ska in innan helgen.
Efter de så sitter jag å spanar på bloglovin då de ringer från Wäsabacken där sonen har blivit bortglömd av storasyster, så det är bara att sätta sig i bilen (den kalla) å ge sig av dit.
Kommer hem å får höra att jag ska ringa till en kund för att kunden vill beställa semlor (inte lite heller) av mig tills i morgon!
I morgon är det sista dagen vi bakar semlor, ÄNTLIGEN säger jag!
Ja, å nu sitter jag här å ska orka masa mig i säng.
Jag säger bara, F. F.N vad de ska bli skönt å få vara ledig i helgen.

På återseende

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Baka inte in dig i nån selma nu bara.Ha en skön helg och du det där med fika ordnar sig alltid. Jag kan ta med mmig bullar så kan vi sitta utanför ruogard´n här på Skansen så blir det nästan som vanligt.

Ha det!

Anonym sa...

Men hjärtat då.. Inte jäkta så. Ni får komma ner till påsk å ha de luuugnt å skööönt.. Jag bakar bullarna å fixar maten så får du du ta en bra bok med dig till bubbelbadet :)
Massage bänken är riggad.. Å ledig är jag åxå.. Å ännu mera vår har vi med Hihi
*big smiiile* Komsikomsi