torsdag 24 juli 2008

Kojakt på fäbon


Idag när jag skulle på plastparty i Rämma så blev vi lite försenade för jag hamnade mitt i ko jakt. Det var soffbons kusin som ringde å var förtvivlad över att korna var inne hos henne och åt blommor å sket ner hela gården. Så det var bara å ta av sig koftan å bli kofösare i foppatofflor. Jäkligt glad är jag att jag inte slira in nå skit i nåt av dom hål som finns på sånna tofflor. "Eva" var grindöppnare, så då fick jag ut en ko i första grinden sen tröttnade dom nog på mig å gick så fint ut i nästa grind.
Så kan det gå när man har "grannar" som har "storn i rove" så att säga. Men vad skulle fäboden vara utan kor...

På återseende

4 kommentarer:

Malin sa...

Jag kommer alltid att minnas hur det luktade när korna kom förbi i Okbodarna. Det är nåt jag verkligen saknar!

Anonym sa...

hahahhaha!!! Tur att det gick bra med foppatofflorna! Vilken syn!

Malin sa...

Nääää,jag köpte baguetten i Orsa så det är helt lugnt :) Jag hatar när baguetten nästan ser ut som när man tar fram den ur frysen, du vet så där blek och äcklig.

Emma sa...

Lämnar lite fotspår efter mig bara :)