måndag 26 november 2007

Helgen

Tänk vilken härlig helg jag har haft.
Jag har nämligen varit till Tällberg på Klockargården mellan lördag å söndag.
Vilket härligt rum vi fick, iockförsig två trappor upp utan hiss men vad gör väl det när rummet var så, ja sååå underbart! Det var inglasad jacuzzi, stor fin säng, öppenspis och högt i tak med stockarna framme i taket.
Vi var där med mitt jobb och skulle titta på julshow med tillhörande julmat. Allt var bra förutom jansson, den var för salt och var mosig i konsistensen, men annars var allt som sagt var underbart. På söndagen var vi på en liten promenad i Tällberg, det är ju så gudomlig utsikt där. Jag kan varmt rekomendera er att åka dit å kika om så bara för att titta på utsikten eller luncha på tex Klockargården.

Eftermiddan på söndag var allt annan än angenäm. Det började så fint när jag skulle slå ner röven i min älskade fotölj en stund innan jag skulle laga middagsmaten. Gissa om jag fick MIGRÄN med stort M. Det var lilla gubben som fick laga middagen. Jag bara låg där i fotöljen och tordes inte röra mig. Vid 18 tiden gick jag in i köket å tog lite mat men det var bara att känna sig besegrad å masa sig in i sängkammaren. Klockan var strax före 19 när jag kröp under täcket. Idag så har jag jobbat heldag 9-19 å så här dagen efter migrän så är man ju alldeles koma, man förstår inte så mycket. Å många stavfel har det blivit på den här lilla biten jag skrivit så nu ger jag upp. Tack å god natt.

På återseende

Inga kommentarer: