fredag 30 november 2007

Följetongen

För ca 8-9 veckor sen så beställde vi en 42 tums plasma tv. Vi har väntat å väntat på denna tv, varit in i butiken och frågat å tjatat om den inte kommer snart. Dom sa att den skulle komma antingen den 26:e eller den 28:e november så vi godtog det å väntade lite till. Så kom den dagen den skulle komma.
Full av förväntan gick jag till affären och fick höra att den skulle komma vecka 50, KANSKE. Gissa om jag tröttnade och var in och frågade om jag fick köpa demo exet istället. Nej, det skulle inte gå utan jag kunde få LÅNA en tv tills den kom som jag vill ha, men NEJ tack då ska man kånka å bära fram å tillbaka.
Jag frågade om det inte fanns någon annan tv i samma prisklass som verkligen fanns HEMMA. Jo, han hade en 42 tums lcd tv hemma men den kostade 10750:-.
Ringde lilla gubben som kom och fick höra lite om den. Vi tyckte att det lät bra, den fanns ju HEMMA. Ja, då tar vi den sa vi, för vi orkade ju inte vänta på den andra nå mer.
DÅ SÄGER HAN att då ska vi ta hem den från SÄLEN. Va, när kommer den då? Ja, nästa vecka.
VA FAN, vi vill ju ha tvn NU!
Han lyckades få tag på chefen som var i Sälen och han skulle ta hem den till oss. Gissa om vi blev glada, ÄNTLIGEN en TV!
Glad i hågen gick jag hem och väntade på att den skulle komma. Den kom vid 17,30 tiden. JIPPI nu är den HÄR. Jag gick ner och betalade den.
Killen i butiken sa att han skulle hjälpa oss med inställningarna om det behövdes.
Jag kom hem och vi satte på foten på tvn sen skulle vi koppla in den å upptäcker vi att STRÖMKABELN FATTAS!!! Å HUR I HELVETE SKA MAN FÅ IGÅNG EN TV UTAN STRÖMKABEL?! Ska man SKRATTA eller GRÅTA!!!! Så i morgon blir det till att masa sig till butiken och sig en KABEL så att säga.

På återseende!!!

Inga kommentarer: