söndag 3 maj 2009

Helgen

Vilken helg det har varit. Fredagen började med å stampa runt på Rättviks marknad. Skojade å frågade lilla gubben om vi inte skulle fara hem när vi kom fram till andra ståndet. Mycke folk var det överallt, varmt å svettigt å jag kom därifrån hundra tjugo kronor fattigare. Köpte bara lite marknadskarameller å en holländsk ost. Ömma fötter fick jag också då förstås.
Lördag var det jobb igen å jag förstår inte hur folk kan rensa hyllorna så totalt, det var tomt både här å där. I min enfald så trodde jag folk hade hamstrat på torsdagen men inte då, dom bara vällde in.
Söndag var det full fart också, inte så mycke fart på kunderna men på mig. När jag kom hem la mig några minuter på rygg för å sträcka ut den lite men vad tror ni händer....jag somnar så klart som en klubbad oxe men det blev bara en powernap så nu är jag pigg igen.
Imorgon blir det alla tråkiga måsten som ska göras innan det blir jobb igen.
På återseende

Inga kommentarer: