tisdag 8 april 2008

Orsa = Tandläkare

Idag har jag varit till tandläkaren i Orsa å reparerat hål. Det är sååå trist att lägga ut pengar på mina tänder, men dom är som dom är och alltid har varit...DÅLIGA. Så idag fick jag se två papp segla iväg.
Höjdpunkten var att jag fick fara och hälsa på barnbarnet en sväng. Tog med mig några kartonger därifrån också eftersom dom ska flytta HEM till Älvdalen. Var in på Malins jobb å köpte bullar och skulle säga HEJ, men jag hittade ingen Malin där. :( Nåväl, jag ska dit en tur i slutet på månaden också så då får jag prova igen.
Det BÄSTA av allt (förutom barnbarnet) hände idag på KappAhl. Skulle in och köpa mig ett par jeans, (har samma hela tiden och bara tvättar dom över natten). Jag frågade en expidit om dom hade några blåa jeans, hon visade på mig vad som fanns och frågade vad jag skulle ha för storlek. Jag sa 42, nä, tyckte hon, jag skulle nog ha stl 40, optimist till expedit tänkte jag, men jag tog båda två och gick in i provrummet. Å GISSA!!! stl 40 PASSADE. Dom är säkert stora i storleken, men det står åtminstonde 40 i dom och det känns BRA vare sig dom är stora i storleken eller inte. Haha

På återseende

2 kommentarer:

Anonym sa...

Magerskrika =(

Malin sa...

Jag började senare...faktiskt klockan 15 :)