måndag 29 oktober 2007

Hos fotografen

Idag på förmiddagen var vi med Viktor till fotografen, här skulle det knäppas dopkort på den lille.
Vi knölade ner han i en stol mitt på golvet i ateljen, sen stog ömsom jag å mamman och gjorde allt i vår makt för att han skulle le men inte då.
När mamman stod närmast så blev han bara tuttsugen så det blev åskilliga "mat" sittningar och framförallt glutter attacker innan det var klart och mitt i alltihop så blev mini "moster" avundsjuk å ville bli plåtad hon å. Å självklart, snäll som bara fotografen var så brände hon iväg några blixtar på henne å som blev helnöjd.
När jag var som svettigast å trodde det var klart så då ville mamman att det skulle tas nåt kort på Viktor sittandes, å vad gör inte snälla mormor... hon hukar sig, närmare bestämt ställer sig ner på knä och gör sig så osynlig hon bara kan med händerna under fårfällen böjandes med huvudet en bit nedanför bordsskivan, snacka om att det känns ömt i mina nyblivna aparmar. Jag hoppas att jag kan lägga in nån gullig bild på skapelsen framöver. Ja, inte på mej då utan på Viktor.

Tack å godnatt å på återseende mina kära läsare.

Inga kommentarer: