torsdag 6 augusti 2009

Entelisch

Äntligen så har jag tid med ett inlägg. Jag sitter inne å myser med mini å ute på gården är det MASSOR med folk, ja så här mycke folk vet jag inte när det var sist om det någonsin har varit. Det kanske är mer folk här ute än det är som lyssnar (och ser) på Stefan Nykvist & vänner nere vid hotellet, han hörs ju så bra hit. Nä då, skämta bara. Jättetrevligt med mycke folk tycker jag men jag håller mig inne för mini ska sova å hon gillar inte å vara ensam även om man bara är utanför fönstret.
Det är jättemysigt att ha norskfrämmande, det händer lite då. Det har blivit en heldag med fiske å en dag med shopping å så myser vi på däremellan.
Nu är det ju motorfestival för hela slanten här på byn. Moppe & traktor crusing var det idag, räknade till etthundratre stycken men sen så såg jag några som kom sent till crusingen så det var nog mer än så. Hästcrusingen var också mysig, prinsessor, pippi långstrump, bönder, bananer i pyjamas å många mer.
I morgon så blir det ännu mera drag å fart å fläkt då ska man ut på byn å till valhall arena å titta på när dom sågar men på kvällen så ska mormorn var hemma å syta lilla vilddjuret. Han å mormorn brukar ha de så mysigt när inte mamman är i närheten. För när mamman är med, då vet mormorn inte vad som flyger i barnbarnet men så är det när mammorna är med, det har man ju egen erfarenhet av.

På återseende

Inga kommentarer: